فورد رپتور (Ford Raptor) یکی از ماشین های دوست داشتنی و قدرتمند آمریکایی است. همه دوست دارند که چنین ماشینی داشته باشند به ویژه آن که این خودرو بعد از معروفیت فورد F-150  کنار گذاشته شد. هر چقدر که این خودرو را بشناسید به همان اندازه نسبت به خرید و مالکیت آن شور و اشتیاق خواهید داشت.

فورد رپتور با تغییرات جدید
فورد رپتور با تغییرات جدید

قیمت و پیکربندی فورد رپتور

قیمت این خودروی دوست داشتنی 55455 دلار است. البته شرکت هنوز جزئیات قیمت آن را فاش نکرده است. این مدل خودرو نسبت به سال قبل دچار تغییراتی شده و بنابراین قیمت آن افزایش یافته است.

موتور و پیشرانه فورد رپتور

تغییرات موتور این خودروی دوست داشتنی برای سال جدید پیش بینی نشده بود. زیر کاپوت موتور V6 ، 3.5 لیتری با 40 اسب بخار کار گذاشته شده است. گشتاور آن 510 فوت بوده و جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک بر جذابیت های فنی آن می افزاید. پیشرانه 4WD نیز این غول زیبا را در هر مسیر ناهمواری به جلو حرکت می دهد. اگرچه در فورد F150 از پیشرانه هیبریدی استفاده شده ولی پیشرانه فورد رپتور ترکیبی است.

موتور V8 فورد رپتور

در این مدل خودرو از موتور V6 استفاده شده و پیش بینی می شود که در خودروی مدل سال جدید از موتور V8 استفاده شود. اولین بار این موتورها در مدل های SVT در سال 2014 به کار گرفته شد. اگرچه موتور V6 Eco Boost قوی تر است، ولی برخی از مردم موتور V8 را دوست دارند. موتور V8 7.3 لیتری در این مدل خودرو، کارایی خوبی دارد اما این که این چنین موتوری در فورد F-150 به کار گرفته شد هنوز مشخص نیست. با این چنین موتوری، قابلیت های فورد رپتور تغییر کرده و کارایی و عملکرد آن نسبت به قبل بهتر خواهد شد.

فورد رپتور با موتور V6
فورد رپتور با موتور V6

عملکرد و حالات رانندگی

فورد رپتور علی رغم اندازه بزرگ خود بسیار کم مصرف است و می تواند تا 8000 پوند را یدک بکشد و علاوه بر این می تواند 1200 پوند بار را حمل کند. این مشخصات در مدل جدید خودرو حفظ شده است. در مدل جدید هفت حالت رانندگی پیش بینی شده که Normal ، Sport ، Tow/Haul ، Slippery ، Rock Crawl ، Deep Snow/Sand و Baja بوده و هر کدام از این حالت را می توان با تغییراتی در موتور و پیشرانه ایجاد کرد. هنوز مشخص نیست که سیستم جدید G.O.A.T در مدل جدید رپتور به کار گرفته شود. برخی از امکانات جدید که در مدل برانکو به کار گرفته شده هنوز مشخص نیست که در این مدل به کار گرفته شود.