فولکس تیگوان (Volkswagen Tiguan)، برند اروپایی است که از شاسی بلندهای آمریکایی تقلید کرده است. کابین آن فضای محدودی داشته و از فناوری های مدرن استفاده کرده است. موتور چهار سیلندر آن به خوبی عمل می کند. اصلا صدایی ندارد و به همین دلیل اکثر خریداران این چنین خودرویی را دوست دارند. رقبای آن هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4  است.

فولکس تیگوان با طراحی متفاوت
فولکس تیگوان با طراحی متفاوت

تغییرات جدید فولکس تیگوان

فولکس تیگوان ظاهر جمع و جوری دارد ولی با این وجود در کنار سایر شاسی بلندها مانند Atlas Cross Sport می تواند خودرویی متفاوت به نظر برسد. طراحی چراغ های LED، جلو پنجره و سپر متفاوت بوده و طراحی جدید چراغ ها، ظاهر خودرو را متفاوت نشان می دهد. فرمان برقی بوده و کاملا حساس طراحی شده و فرمان پذیری عالی به هدایت خودرو در تمام مسیرها کمک می کند.

صندلی ها به صورت خودکار گرم می شوند و صفحه نمایشی به راننده جهت کنترل ماشین کمک می کند. در همه مدل ها به جز مدل پایه S، صفحه کنترل آب و هوایی، کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو در مسیر و رانندگی نیمه خودکار لحاظ شده است. یک ردیف سه صندلی در عقب خودرو گزینه ای اختیاری است و بنا به تقاضای مشتری در خودرو کار گذاشته می شود.

قیمت و شناخت خودرو فولکس تیگوان

رینگ های 18 اینچ، نیروی محرکه عقب، کمک به حفظ خودرو در مسیر، رانندگی نیمه خودکار از ویژگی های بارز خودروی مدل SE محسوب می شود. قیمت مدل SE فولکس تیگوان با سقف سانروف، 12000 دلار است.

موتور، گیربکس و عملکرد فولکس تیگوان

زیر کاپوت، موتور توربو شارژ چهار سیلندر قرار دارد که 184 اسب بخار قدرت را تولید می کند. قوه محرکه این خودرو، دیفرانسیل جلو است. قوه محرک AWD  گزینه اختیاری که بنا به درخواست مشتری در خودرو نصب می شود. گیربکس اتوماتیک 8 سرعته از ویژگی های فنی خودرو به شمار می رود. سرنشینان می توانند در سفر از تماشای فیلم لذت ببرند.

فولکس تیگوان هاچ بک
فولکس تیگوان هاچ بک

این خودرو مانند سایر رقبای خود سریع عمل نمی کند. کابین هاچ بک آن یادآور خودروهای دوران گذشته است. سیستم ترمز این خودرو نسبت به بقیه خودروهای تولیدی این شرکت متفاوت است. در مدت 8.3 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست می یابد.

مصرف سوخت فولکس تیگوان

این خودرو علی رغم اندازه بزرگ خود کم مصرف است و به ازای 23 مایل در شهر و 30 مایل در بزرگراه، یک لیتر سوخت مصرف می کند. در خودرو با سیستم محرک AWD این اعداد یک مایل کمتر خواهد بود.