خودروی بی ام دبلیو i8 (BMW i8) اتومبیل اسپرت جوان پسندی با انجین الکتریکی است و کارایی اتومبیل بسیار عالی است و درهای خودرو پروانه ای رو به بالا باز می شود. انجین الکتریکی این خودرو موجب تحولی در صنعت خودروسازی این شرکت شده است. این خودرو سریع تر از خودروهای هیبریدی حرکت می کند. امروزه خودروهای الکتریکی به قدری زیاد شده که شاید در پارکینگ آپارتمان شما نیز یکی از این خودروهای الکتریکی وجود داشته باشد و شاید یکی از خودروهای الکتریکی i8 BMW را دیده باشید.

بی ام دبلیو i8 با سه انجین
بی ام دبلیو i8 با سه انجین

امکانات خودروی بی ام دبلیو i8

با این خودرو می توانید رانندگی لذت بخشی را تجربه کنید. خودرویی با پیشرانه چهار چرخ که می توانید به راحتی از هر زمین ناهمواری نیز حرکت کنید. روکش چرم صندلی، نمایشگرهای برای سرنشینان، سیستم صوتی / تصویری Harman/ Kardon، سیستم اتصال گوشی Apple Car play بر محبوبیت این خودرو افزوده است. کنترلرهای داخل خودرو، باعث رانندگی راحت این خودرو می شود. چراغ های LEDیکی از جدیدترین ابتکاراتی است که شرکت از آن استفاده کرده است.

بی ام دبلیو i8 با درهای پروانه ای
بی ام دبلیو i8 با درهای پروانه ای

انجین، قوه محرکه و عملکرد بی ام دبلیو i8

در خودروی بی ام دبلیو i8 تنها از یک پیشرانه استفاده شده و موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ  که یک باتری 11.6 کیلو وات ساعت با دو انجین الکتریکی به کار گرفته شده است. این سه انجین 369 اسب بخار را ایجاد می کند و هر چهار چرخ نیز پیشرانه خودرو محسوب می شود. بی ام دبلیو i8 رودستر می تواند در مدت 4.1 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد. سبک ناوبری خودرو در این اتومبیل تغییری نکرده است. رانندگی با این خودرو به قدری راحت است که پستی و بلندی های جاده را احساس نخواهید کرد.

طراحی داخلی، راحتی و حمل بار بی ام دبلیو i8

طراحی داخلی این خودرو به قدری راحت است که همه سرنشینان در آن راحتی را احساس خواهند کرد. این خودرو فقط دو صندلی دارد و سقف خودرو نیز تاشو بوده و صندلی خودرو، گرم شونده بوده و چرمی است. فرمان قابل تنظیم بوده و فضای کافی برای حمل بار در این خودرو مدنظر گرفته شده است. ولی در خودروهایی که انجین در وسط خودرو باشد فضای کافی برای حمل بار وجود ندارد و راننده و سرنشین بعدی تنها می توانند یک چمدان را با خود به داخل خودرو حمل کنند.

پنل های اطلاع رسانی و قابلیت اتصال در بی ام دبلیو i8

صفحه نمایش 8.8 اینچ بالای داشبورد به راننده در جهت مسیریابی کمک می کند. قابلیت های اتصال Android Auto و  Apple CarPlay مشخص شده تا راننده بتواند با اتصال گوشی خود، فایل های صوتی و تصویری را به سیستم خودرو ارسال و دریافت کند.