دو اتومبیل آئودی A4 و هوندا آکورد تورینگلوکس و تشریفاتی بوده و مشخص کردن این که کدام یک بر دیگری برتری دارد کار سختی است. احساس راننده هایی که پشت فرمان این اتومبیل ها نشسته اند می توانند حس خود را راجع به این خودرو بیان کنند.

آئودی ULTRA PREMIUM A4 با سقف سانروف
آئودی ULTRA PREMIUM A4 با سقف سانروف

مقایسه دشوار برتری های آئودی A4 و هوندا آکورد تورینگ

لوکس بودن و قرار گرفتن امکانات سرگرمی موجب می شود که برتری هر کدام از خودروها را نسبت به دیگری دشوارتر می کند.

در خودروی هوندا آکورد تورینگ، امکانات زیادی مانند داشبورد و تزئینات عالی، دستیار راننده Honda Sense، موتور گرمکن به کار گرفته شده و  این امکانات موجب افزایش قیمت خودرو شده و در نهایت رقم آن به 36690 دلار رسیده که قیمت آن از هوندا آکورد 1.5T LX با قیمت 24460 گران تر است.

آئودی A4- 2018 خودرویی کاملا لوکس بوده و این خودرو در عین لوکس و تشریفاتی بودن، کم مصرف بوده و کارآمد است. قیمت این خودروی لوکس 36975 دلار بوده که در واقع سدان لوکس خانوادگی است

امکانات لوکس آئودی ULTRA PREMIUM A4

چراغ های لوکس LED، سقف سانروف، صندلی های چرم، بر قیمت آئودی افزوده است. رنگ خاکستری این خودرو با قیمت 575 دلار به فروش می رسد. ورود بدون کلید، صفحه نمایش رنگی و چند امکان دیگر موجب افزایش قیمت تا 1000 دلار بیشتر می شود. برخی مدل های آئودی A4 به قیمت 39110 دلار به فروش می رسد. همه این عوامل باعث می شود که این خودرو از اتومبیل هوندا آکورد تورینگ پیشی بگیرد.

مشخصات فنی این دو خودرو بهم نزدیک هستند. فاصله محورها و وزن خودرو یکسان است. موتور توربوشارژ 2 لیتری I-4 در زیر کاپوت هر دو خودرو قرار گرفته است.

هوندا آکورد تورینگ با 252 اسب بخار قدرت
هوندا آکورد تورینگ با 252 اسب بخار قدرت

موتور این مدل A4 در مقایسه با سایر مدل های قبلی، قدرت کمتری دارد و 190 اسب بخار قدرت و 236 پوند فوت گشتاور را ایجاد می کند. قدرت موتور از طریق جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم چهار چرخ محرک به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت این خودرو حذف شده و باعث مصرف سوخت خودرو به اندازه 31 مایل در شهر، 37 مایل در بزرگراه و 27 مایل ترکیبی می شود.

در هوندا آکورد تورینگ، موتور 2 لیتری توربو شارژ I-4 کار گذاشته شده که 252 اسب بخار قدرت و 273 پوند فوت گشتاور تولید می کند که در نهایت به جعبه دنده اتوماتیک 10 سرعته متصل شده و خودرو را به جلو می راند.

میزان مصرف سوخت خودرو در شهر 26 مایل، 32 مایل در بزرگراه و 22 مایل ترکیبی به ازای هر لیتر بنزین است.