هر دو اتومبیل آئودی (Audi) و بی ام دبلیو (BMW) خودروهای لوکس هستند که اکثر مردم دوست دارند که یکی از این دو را خریداری کنند و نزد مردم بسیار محبوب هستند. اکثر خریداران خودروی آئودی را با سری 3 بی ام دبلیو مقایسه می کنند ولی متداول ترین مقایسه، بین آئودی Q5 و سری 3 بی ام دبلیو است.

بی ام دبلیو یا آئودی، شما کدام یک را ترجیح می دهید؟
بی ام دبلیو یا آئودی، شما کدام یک را ترجیح می دهید؟

مهم ترین سوالات در زمان خرید بی ام دبلیو و آئودی

  • مهمترین تفاوت BMW، و آئودی چیست؟
  • برتری هر یک به دیگری چیست؟
  • کدام خودرو مطمئن است؟
  • قیمت خرید کدام خودرو مناسب است؟
  • کدام برند معروف است؟
  • هزینه نگهداری کدام یک ارزان است؟

تفاوت های آئودی و بی ام دبلیو

آئودی بخشی از گروه خودروسازی فولکس واگن است که بخش های خودروسازی پورشه، لامبورگینی، بنتلی، زیر مجموعه این شرکت بین المللی است. BMW مالکیت رولز رویس و مینی ون را نیز دارد. آئودی نیز به گروه خودروسازی فولکس واگن متعلق است و می تواند در سطح جهانی به تعداد بالایی به فروش برسد.

برخی از قطعات آئودی A3 توسط فولکس واگن تامین شده و در ضمن برخی از قطعات آئودی Q7 با پورشه کاین نیز یکی است. با این وجود در ساخت BMW از انواع و اقسام موتورها و موتورهای هیبریدی استفاده می کند. یکی از این موتورها، شش خطی است که در سری های 3 و X5 به کار گرفته شده است.

همچنین موتورهای V6 , V8 چهار سیلندری در خودروهای BMW استفاده شده است. در سدان M760i، از موتور LV12، 6.6 لیتری با قدرت 600 اسب بخار استفاده شده است. در خودروهای بی ام دبلیو از موتورهای توربو شارژ استفاده شده که با هوای تازه را وارد موتور کرده و با فشار گازهای خروجی، توربین موتور را به حرکت در می آورد و در نتیجه قدرت موتور افزایش می یابد.

موتورهای خودروهای BMW، سوخت را با شدت هرچه تمام استفاده می کنند. ولی از موتور V6 در خودروی آئودی Q7  نیز استفاده شده است.

بی ام دبلیو یا آئودی، کدام برتر است؟
بی ام دبلیو یا آئودی، کدام برتر است؟

نمایندگی های بی ام دبلیو در سراسر جهان از آئودی بیشتر است. اگرچه آئودی اولین خودروی تولیدی گروه خودروسازی فولکس واگن است ولی اعتبار بین المللی و مالی شرکت BMW از این گروه خودروسازی بیشتر است و شما می توانید در اکثر شهرها، نمایندگی های BMW را به راحتی پیدا کنید.

در صورتی که میزان فروش هر دو برند را مقایسه کنیم متوجه می شویم که فروش خودروی بی ام دبلیو نسبت به آئودی بیشتر است.

برتری فنی

از زمان های گذشته، برند BMW بر آئودی برتری داشت. مشخصات فنی خودروی BMW بر آئودی از خیلی جهات بهتر و برتر است، اگرچه عملکرد آئودی از خیلی جهات نسبت به گذشته بهتر شده ولی هنوز لازم است که در خیلی از مشخصات فنی و رفاهی خودرو سرمایه گذاری کند.