خودروهای فراری مونزا SP2  (Ferrari Monza SP2) و لامبورگینی SIAN FKP 37 (Lamborghini SIAN FKP 37)  از بهترین خودروهای جهان هستند و امروزه هر کسی دوست دارد حداقل یک بار این خودروها را رانندگی کند.

مقایسه انجین فراری مونزا SP2 و لامبورگینی SIAN FKP 37

انجین هر دو خودرو V12 است و بنابراین هر دو قدرتمند هستند. خودروی فراری مونزا SP2  در مدت 2.9 ثانیه و لامبورگینی در مدت 2.8 ثانیه به شتاب 0 تا 100 دست می یابد.

طراحی بدنه خودروی فراری  به گونه ای است که می تواند به راحتی از تونل باد عبور کند. بدنه فیبر کربنی باعث سبک بودن خودروها شده و این ویژگی باعث می شود که بتوانند از جا کنده شده و به مقصد برسند.

فرازی مونزا SP2، منحصر به فرد
فرازی مونزا SP2، منحصر به فرد

مقایسه بدنه و کابین فراری مونزا SP2 و لامبورگینی SIAN FKP 37

البته لامبورگینی همچنان فرهنگ خود را حفظ کرده و چهره خشن و تهاجمی دارد، ولی فراری ، تا حدی در این مدل، ظریف است.

نبود شیشه جلو در فراری مونزا SP2، باعث دید بهتر راننده می شود ولی شیشه جلوی لامبورگینی همچنان مانند مدل های قبلی حفظ شده و تفاوت دیگر به کابین خودرو است. کابین فراری مونزا SP2 و لامبورگینی SIAN FKP 37 همچنان کانورتیبل است.

لامبورگینی Sian FKP 37
لامبورگینی Sian FKP 37

تولید محدود فراری مونزا SP2 و لامبورگینی SIAN FKP 37

هر دو خودرو محدود تولید می شوند و به برخی مشتریان و کلکسیونرها به فروش می رسد.

خودروی فراری مونزا SP2 به گونه ای طراحی شده که مانند خودروهای مسابقه ای فرمول 1 باشد و در عین حال لامبورگینی SIAN FKP 37 نیز قدرتمند و سریع ساخته شده تا نسبت به سایر مدل هایی که تاکنون طراحی و تولید شده متفاوت به نظر برسد.

در هر دو خودرو به سمت بالا باز می شود و این نوع طراحی باعث می شود که خودروها جمع و جور به نظر بیاید.

جزئیات بیشتری از خودروی لامبورگینی SIAN FKP 37 ، منتشر نشده است. خودروی فراری مونزا SP2نسبت به لامبورگینی SIAN FKP 37، تنها در 50 کیلومتر سرعت تفاوت دارد.

لامبورگینی Sian FKP 37، با بدنه فیبر کربن
لامبورگینی Sian FKP 37، با بدنه فیبر کربن

شرکت فراری برای مالکین این خودرو وسایل جانبی لوکسی مانند دستکش، هملت، دستمال، دستمال سر و کفش مسابقه ای را تدارک دیده تا با خاطره خوشی آن را رانندگی کنند.

خودروی لامبورگینی SIAN FKP 37 برای حرکت در جاده بسیار مناسب است و در عین حال نحوه قرارگیری چراغ ها خودروی فراری مونزا SP2، موجب شده که این خودرو بیشتر جلب توجه کند. در هر صورت این دو خودرو نسبت به سایر مدل ها این دو کارخانه، زیباتر و قدرتمندتر هستند.