آئودی Q8 (Audi Q8)  یکی از اتومبیل های زیبای آلمانی است که بر خلاف Q7 با سه ردیف صندلی با دو صندلی در عقب طراحی و تولید شده و جایگزین مدل قبلی خواهد شد. یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی فولکس واگن، شرکت آئودی است که می توان گفت که اولین زیر مجموعه ای که این گروه خودروسازی با آن شروع به کار کرد. در این اتومبیل از موتور V6 استفاده شده که 335 اسب بخار قدرت آن بوده ولی از آن جایی که طول خودرو کم بوده و تا حدی اسپرت به نظر می رسد به همین دلیل برای سرنشین جلو فضای کافی مدنظر گرفته نشده و فضای بار خودرو نیز بسیار کوچک است.

همین موارد و نکات ریز و جزئی باعث کاهش عملکرد خودرو می شود. اگرچه جادار است ولی بازهم در این مدل شرکت سرمایه گذاری چندان مناسبی را انجام نداده و مشخصات فنی خودرو، عالی است ولی در طراحی کابین خودرو، راحتی سرنشینان مدنظر گرفته نشده است. در مقایسه با مدل های کراس اور، سریع بوده و قیمت خودرو آئودی Q8 312 میلیون تومان که با مدل Q7 برابری می کند.

آئودی Q8، با موتورهای احتراقی و الکتریکی
آئودی Q8، با موتورهای احتراقی و الکتریکی

شناخت خودرو آئودی Q8

در این مدل خودرو آئودی ، از ویژگی های استاندارد و پیشرفته استفاده شده و چرخ های 21 اینچی و آینه های برقی تاشو و تنظیمات حافظه از امکانات رفاهی خودرو به شمار می رود. کروز سرعت تطبیقی باعث می شود که راننده بتواند خودرو را در بزرگراه و جاده به راحتی حرکت کند. اگرچه کابین خودرو نسبت به برخی خودرو، امکانات رفاهی کمتری دارد ولی در مقایسه خود مدل، امکانات رفاهی خودرو قابل تقدیر و تحسین است. صندلی های چرمی و سیستم تعلیق و دسته فرمان راحت همگی باعث جذابیت خودرو خواهد شد. البته هنوز هم جای کار دارد و لازم است که شرکت خودروسازی آئودی برای جلب نظر مشتریان بیشتر تلاش کند.

نمایشگرهای دیجیتالی، روکش چرمی، صندلی های جلو گرم شونده، سقف پانوراما، در برقی عقب از امکانات کابین خودرو آئودی به شمار می رود. رینگ های 21 اینچی نیز ظاهر خارجی خودرو را زیباتر نشان می دهد.

تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب خودرو، پد شارژ بی سیم از دیگر امکانات رفاهی خودرو به شمار می رود که راننده می تواند به وسیله آن می تواند خودرو را راحت تر کنترل کند. این خودرو می تواند 7700 پوند را یدک بکشد.

آئودی Q8، به مبلغ 312 میلیون تومان
آئودی Q8، به مبلغ 312 میلیون تومان

موتور، قوه محرکه و عملکرد آئودی Q8

موتور توربو شارژ 3 لیتری V6 ، 335 اسب بخار و 369 پوند فوت گشتاور را ایجاد می کند. گیربکس اتوماتیک و هشت سرعته بوده و پیشرانه نیز 4WD بوده که به حرکت خودرو آئودی Q8 در هر مسیر ناهمواری کمک می کند. باتری 48 ولت، می تواند به تامین قدرت حرکتی این خودرو کمک کند. شما می توانید با باتری در بزرگراه به سرعت حرکت کنید ولی به ناچار لازم است که پدال گاز را بیشتر فشار دهید.