شرکت خودروسازی جیپ (Jeep Automotive Company) تاریخچه بلند بالای افسانه ای دارد که موجب شده در بین سایر شرکت های خودروسازی به این جایگاه دست یابد. خودروهای این برند به مدت 80 سال است که تولید می شود و بسیاری از ملیت های جهان این خودروی افسانه ای را دوست دارند. جیپ امروزه به یک اصل در زندگی ما بدل شده است.

سیر تاریخی شرکت خودروسازی جیپ

دهه 1940

در گرماگرم جنگ جهانی دوم متولد شد، طوری که می توانست برای ارتش آمریکا خودروهای نظامی را تامین کند و در عین حال سربازان ارتشی آمریکا این خودروی نظامی را دوست داشتند. حتی خودروی جیپ در دهه 1940 دو دیفرانسیل بود و کلیه چرخ های خودرو می توانستند خیلی راحت به جلو حرکت کنند.

خودروی جیپ Willys-MB
خودروی جیپ Willys-MB

دهه 1950

در این دهه خودروهایی مهندسی شده تولید می شد که در اکثر موارد برای تفریح کاربرد داشت. در این زمان Jeep Jamborees طراحی و تولید شد که می توان با آن به اعماق جنگل سفر کرد.

دهه 1960

در این دهه 14 مدل طراحی و تولید شد. برای کار، تفریح و حمل و نقل لوکس، شرکت خودروسازی مدل های بسیار عالی طراحی و تولید می کرد.

دهه 1970

این شرکت خودروسازی همیشه نسبت به سایر کارخانجات خودروسازی چند قدم جلوتر بود. در این زمان جیپ چروکی طراحی و تولید شد. از آن جایی که بدون نقص طراحی شده بود، جوایز طراحی دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک را از آن خود کرد. در زمان خود، به تعداد بالایی به فروش رسید.

دهه 1980

جیپ چروکی، در زمان خود در صنعت خودروسازی انقلابی عظیم به پا کرد و به تدریج مدل های SUV طراحی و تولید شدند که در عین زیبایی، سریع نیز بودند. این مدل ، تمام نیازهای خانواده های آمریکایی را تامین می کرد.

دهه 1990

تولید مدل چروکی آفرود در صنعت خودروسازی انقلابی بزرگ به شمار می رفت. در سال 1997، جیپ Wrangler (TJ)  با سیستم تعلیق منحصر به فرد معرفی شد. مدل گرند چروکی جدید (WJ) در سال 1999 معرفی شد که 629 دستگاه از این نوع مدل به فروش رسید.

خوذروی جیپ Grand Cherokee (JZ)
خوذروی جیپ Grand Cherokee (JZ)

طراحی و تولید خودروی جیپ مجهز به قطب نما

دهه 2000

در این دهه جیپ Wrangler Rubicon 2003 غافلگیر کننده بود. به قطب نما مجهز بود و در عین حال مانند مدل های قبلی محکم و مقاوم ساخته شده بود.

دهه 2010

برند جیپ در این زمان، قدمت 75 ساله داشت. خودروهای آن در سراسر جهان فروش عالی داشت و به رقم 1.41 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته شد. طراحی و تولید دو نوع مدل گرند چروکی Renegade و Wrangler باعث محبوبیت هر چه بیشتر این برند شد.

دهه 2020

این جیپ در همه زمان ها، طرفداران خود را غافلگیر کرده، تکنولوژی مدرن را با طراحی کلاسیک در هم آمیخت. در سال 2019، مدل های این برند نسبت به قبلی زیباتر و مقاوم تر ساخته شده بودند. جیپ GLADIATOR پیکاپ یکی از بهترین مدل هایی بود که نیازهای افراد عاشق سفر را تامین می کرد. هیئت مدیره جیپ تصمیم گرفت که در جهت حفظ محیط زیست، خودروهای هیبریدی را تولید کنند.