شرکت خودروسازی هوندا (Honda Automotive Company) پس از سال ها، تلاش و زحمت فراوان توانسته به این چنین جایگاهی دست یابد.

سیر تاریخی شرکت خودروسازی هوندا

1940 تاسیس شرکت

موسسان شرکت سویچیرو هوندا و تاکه فوجی ساوا بودند و محصول خود را در 1949 معرفی کردند. آقای هوندا، موتورسیکلت خود را D Dream نامگذاری کرد.

1950 –  ورود به خاک آمریکا

در 11 ژوئن شعبه شرکت در لس آنجلس کالیفرنیا به عنوان شرکت تابعه تاسیس شد.

مدل های هوندا
مدل های هوندا

1960 موتور سیکلت های کوچک، تغییر بزرگ

موتور سیکلت های کوچک در تغییر زندگی نقش بسزایی داشتند و شرکت دوست داشت که با طراحی و تولید این نوع موتور سیکلت ها، بتواند بر زندگی جوانانی که به تفریح های سالم دسترسی ندارند، تاثیر مثبتی بگذارد.

1970 معرفی محصول آکورد

اولین هوندا اکورد هاچ بک بود که محصول منحصر به فردی به شمار می رفت. اولین اکورد سدان در 1979 عرضه شد. این خودرو در سراسر جهان فروش خوبی داشته است و از زمان عرضه آن تا کنون رقم فروش آن 12.5 میلیون دستگاه بوده است.

1980 معرفی خودروی آکورا

خودروی هوندا اکورا، منحصر به فرد بوده و عملکرد دقیقی دارد. شرکت امروزه در همه کشورهای جهان، نمایندگی فروش دارد و بر همین اساس، توانسته که محصولات خود را در همه کشورها عرضه کند.

خودروی هوندا آکورا NSX
خودروی هوندا آکورا NSX

1990 معرفی خودروی هیبریدی

شرکت هوندا در دسامبر این سال توانست که خودروی هیبریدی را معرفی کند که به لحاظ صرفه جویی در مصرف سوخت، محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد. این خودرو تا 17 سال آینده جزء کم مصرف ترین خودروهای گروه خود به شمار می رود.

2000 50 سال تلاش و کوشش بی وقفه

شرکت تا سال 2000 و بی وقفه تلاش و کوشش کرده و تا به امروز محصولات شرکت در سراسر جهان محبوب است. با تلاش و کوشش خیلی بیشتر از این ها به جایگاه های والاتری صعود خواهد کرد.

2018 معرفی خودروی محبوب هوندا آکورد در سراسر جهان

فروش خودروی هوندا اکورد از زمان معرفی تا به این سال در سراسر جهان بسیار زیاد بود و نکته جالب توجه این جا است که این خودرو در آمریکا ساخته شد. بیش از 11 میلیون خودرو اکورد در آمریکا در این سال فروخته شد.

2021 وضعیت فعلی

با هدف کره زمین عاری از آلودگی های سوخت های فسیلی، شرکت ، بخش Smart Charge را ایجاد کرد. رانندگان خودروها و موتور سیکلت های هوندا می توانند نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی کرده بلکه اثرات آلودگی های زیست محیطی را نیز کاهش دهند.

2088 آینده صنعت حمل و نقل

شرکت هوندا با نگاه به آینده، برای ساخت دنیایی بهتر بدون از آلودگی های زیست محیطی تلاش می کند تا ضمن حفظ محیط زیست، صنعت حمل و نقل نیز در بهترین شرایط بوده و مردم بتوانند به راحتی جابجا شوند.