کادیلاک LYRIQ (Cadillac LYRIQ) با انجین برقی و کابین مدرن و جدید، یکی از خودروهای دوست داشتنی شرکت جنرال موتورز است که برای سال 2023 آماده می شود.

این کادیلاک در دو مدل چهار چرخ محرک و محور چرخ عقب عرضه خواهد شد.

کادیلاک LYRIQ می تواند تا 3000 مایل را مسافت را بپیماید.

کف خودرو از زمین بالاتر  بوده و در معماری خودرو از باتری استفاده شده است.

جاذبه کمتر و کابین عالی موجب شده که کادیلاک با انجین الکتریکی دوست داشتنی باشد. این کادیلاک در اوایل سال 2023 میلادی به فروش خواهد رسید.

کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز در دو مدل قوه محرکه
کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز در دو مدل قوه محرکه

رقبای کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز

این مدل کادیلاک، سبک جدیدی را به نمایش می گذارد. از رقبای این خودرو می توان به آئودی E-Tron, JAGUAR  I PACE و TESLA Model X اشاره کرد.

انجین، قوه محرکه و عملکرد کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز

مدل استاندارد کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز با قوه محرکه چرخ عقب و انجین الکتریکی عرضه خواهد شد و کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز با قوه محرکه چهار چرخ و موتور ثانویه در جلو این چرخ ها را به حرکت وا می دارد.

در کابین کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز از تمامی امکانات رفاهی استفاده شده و مشخصه قوه محرکه چهار چرخ نیز بر جذابیت این خودرو می افزاید، انجین کادیلاک با قوه محرکه چرخ عقب می تواند 340 اسب بخار را تولید کند.

کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز با کابینی مانند هواپیما
کادیلاک LYRIQ جنرال موتورز با کابینی مانند هواپیما

شتاب 60 مایل در ساعت در مدت 4.3 ثانیه

این خودرو در کمترین زمان ممکن به شتاب دست می یابد، سرعت خودرو چندان زیاد نیست و این ویژگی بخاطر استفاده از موتور الکتریکی است. خودرو می تواند در 4.3 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد. عملکرد هر دو مدل خودرو برابر است.

مسافت، شارژ و عمر باتری کادیلاک  LYRIQ جنرال موتورز

باتری جدید این خودرو، ULTIUM نام دارد که در این مدل خودرو عرضه شده است.

شرکت خودروسازی می تواند باتری هایی به توان 50 تا 200 کیلو وات ساعت را در این خودرو استفاده کند.

هر چقدر که اندازه خودرو بزرگتر باشد، لازم است که از باتری هایی بزرگتری استفاده شود، همانطوری که در خودروی GMC HUMMER EV SUT از این چنین انجین هایی استفاده شده بود.

باتری این خودرو 100 کیلو وات ساعت بوده و با هر بار شارژ خودرو، 300 مایل مسافت را می پیماید.

باتری این خودرو قابلیت شارژ سریع با برق مستقیم را دارد و شرکت خودروسازی تلاش می کند تا با اتصال باتری به پریزهای خانگی، شارژ شود.

مصرف بهینه و مصرف سوخت در هر مایل کادیلاک  LYRIQ جنرال موتورز

این خودرو براساس استانداردهای اداره محیط زیست آمریکا طراحی شده، ولی پیش بینی می شود که این مدل خودرو مانند خودروی SUV طراحی شده تا زودتر و با تعداد بیشتری به فروش برسد. این خودرو می تواند تا 265 مایل در ساعت در بزرگراه حرکت کند.