لامبورگینی دیامانته تمام الکتریکی

لامبورگینی دیامانته هیبریدی (Lamborghini Diamante Hybrid) که برای سال 2023 آماده می شود نسبت به سایر مدل ها، متفاوت است، این خودرو بزرگترین موفقیت و پیروزی کارخانه خودروسازی به شمار می رود. البته قرار بر این است که این خودروی قدرتمند و زیبا در سال 2025 به فروش برسد. خودروی تمام الکتریکی است که در نیمه دوم این دهه تولید خواهد شد.

لامبورگینی دیامنته هیبریدی فول فیبر کربن
لامبورگینی دیامانته هیبریدی فول فیبر کربن

جایگزین لامبورگینی هوراکان

سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلار یورویی برای چهار سال بعد موجب شد که خروجی دی اکسید کربن این خودرو در سال 2025 به صفر برسد. البته شرکت خودروسازی لامبورگینی از قبل اعلام کرده که این خودرو را برای سال 2023 آماده خواهد کرد.

پیش بینی شده که این مدل جایگزین لامبورگینی هوراکان شود، بدنه از ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده و سبکی خودرو ناشی از فیبر کربن بوده و قوه محرکه خودرو نیز از این ماده ساخته شده و این چنین مهندسی نشانگر اهمیت سرعت و عدم انتشار دی اکسید کربن است. ساختار فیبر کربنی به سرعت هر چه بیشتر خودرو کمک می کند.

لامبورگینی دیامنته هیبریدی با انجین  V12
لامبورگینی دیامانته هیبریدی با انجین V12

رقابت تنگاتنگ شرکت فراری برای سال 2025

البته قبل از این، لامبورگینی از موتور احتراقی V12 در خودروهای جدید خود استفاده کرده که امسال از آن رونمایی خواهد شد. البته انتظار نمی رود که از سیستم های مدل لامبورگینی سیان (Lamborghini Sian) که محدود تولید شد در این مدل خودرو استفاده شود، ولی فناوری های مشابهی در این خودرو به کار گرفته شد. از انجین V12 قبل از سال 2025 استفاده شد.

وجود همیار الکتریکی راننده نشانگر تحول در این خودرو است، البته در مدل لامبورگینی شاسی بلند اوروس (Lamborghini SUV URUS) از انجین هیبریدی استفاده شد و مشخص شد که این انجین برای هر نوع خودرویی مناسب است. پیش بینی شده که در مدل پورشه پانوراما TURBO S از قوه محرکه هیبریدی الکتریکی استفاده شده و به همین دلیل مدل های RS Audi سبک هستند.

عرضه چهار مدل خودروی دیگر با انجین های V10, V12

همزمان با این مدل خودرو سوپر اسپرت و SUV، چهار مدل خودروی دیگر با انجین های V10, V12 هم معرفی خواهد شد. عملکرد خود در این مدل لامبورگینی بالا است، که می توان آن را با مقایسه عملکرد فراری تمام الکتریکی متوجه شد که این مدل خودرو نیز برای سال 2025 آماده می شود.

با کمی دقت متوجه می شویم که هر دو شرکت خودروسازی نسل بعدی مدل خودروهای خود را برای سال های بعدی آماده می کنند. اکنون که جایگاه لامبورگینی در گروه خودروسازی فولکس واگن (Volks Wagon Group) مشخص شده، می توان پیش بینی کرد که این مدل لامبورگینی در آینده نزدیک به بازار عرضه شود.