سیتروئن دی اس فور (Citroen DS4) از همان ابتدا به عنوان خودروی فرعی در کارخانه تولید می شد، اگر چه موفقیت هایی برای این خودرو به ثبت رسیده است. اما به اثبات رسیده که هنوز از تمام ظرفیت های این خودرو استفاده نشده است. این شرکت خودروساز فرانسوی امیدوار است که بتواند با تولید خودروی سیتروئن DS4 بتواند از بخشی از پتانسیل های این خودرو استفاده کند. سیتروئن DS4 خودروی هاچ بک مجللی است که راهی خیابان های پاریس شده است.

سیتروئن DS4
حرکت نرم سیتروئن DS4 در جاده

برندهای رقیب

بسیاری از برندها با این مدل این شرکت رقابت می کنند که می توان به آئودی ، خودروی BMW A3 سری 1، و مرسدس بنز کلاس A اشاره کرد، اگرچه خودروی سیتروئن DS4 بازهم به عنوان یک خودروی مجلل تولید شده است. خودرو به نحوی طراحی و تولید شده که تمامی انتظارات مهندسان را برآورده می کند.

طراحی بدنه خارجی سیتروئن

براساس طراحی سیتروئن DS7 این مدل خودرو تولید شده است. مدل SUV آن بسیار جذاب به نظر می رسد. چراغ های جلو، اسپرت و چراغ های عقب در وضعیت عمودی قرار گرفته اند.

روشنایی چراغ های جلو و عقب شگفت انگیز است. سیستم روشنایی این خودروی جذاب Matrix LED Vision بوده و میزان روشنایی چراغ ها را با سرعت، زاویه فرمان، و شرایط آب و هوایی تنظیم می کند. شرکت پیش بینی کرده که این تحول بتواند به فروش بیشتر این خودرو کمک کند. وضعیت های چراغ های جلو از قبل مشخص شده است. شما با وضعیت های مختلف رانندگی می توانید در همه گونه شرایط جاده، رانندگی کنید. براساس عکس های منتشره از سیتروئن DS4، جلو پنجره مشبک است.

قسمت عقب این خودرو مانند DS7 بوده و ولی در اندازه کوچکی طراحی شده و طرح چراغ های به تقلید از برادر بزرگ خود، شکل گرفته است. نوار نور LED نزدیک به سپر عقبی قرار داده نشده یا این که زیر پیچش های بدنه مخفی شده است. طراحی DS4 مانند DS7 نبوده و در واقع تحول بزرگی محسوب می شود.

سیتروئن DS4
رانندگی سیتروئن DS4 در شهر

طراحی داخل خودرو سیتروئن DS4

پنل جلوی راننده شفاف و براق بوده و مهم ترین موردی است که در طراحی داخلی کابین خودرو می توان به وضوح آن را دید. مسیر جاده را می توان در این پنل مشاهده کرد. راننده با این چنین سیستمی می توان سرعت خودرو و سایر اطلاعات لازمه خودرو را به راحتی مشاهده کرده و واکنش لازم را نشان دهد.

سیستم محرکه خودرو

در این خودرو، موتور هیبریدی 1.6 لیتری توربو شارژ چهار سیلندری الکتریکی با 222 اسب بخار کار گذاشته شده است.

قیمت خودرو

برای این چنین خودرویی با این مشخصات منحصر به فرد، مبلغ 23000 یورو مشخص شده است.