هوندا N7X SUV (Honda N7X SUV) در ماه اوت رونمایی می شود که نسبت به مدل های قبلی تفاوت هایی دارد. سه ردیف صندلی جلو نشان دهنده عزم و اراده این شرکت خودروسازی برای ایجاد تغییرات جدید در خودروهای تولیدی این شرکت است.

تغییرات جدید در هوندا N7X SUV

مدل کانسپت این خودرو برای اولین بار در اندونزی رونمایی شد. اگرچه شرکت تولیدی در مورد تغییرات جدید جزئیات جدیدی را فاش نکرده ولی مشخص است که بعد از تولید تویوتا آونزا، دایهاتسو Xenia، و سایر خودروهای SUV، شرکت هوندا دست به چنین ابتکاری زده است. این مدل خودرو بجای مدل  BR-V تولید خواهد شد.

انتظار می رود که تغییرات جدید ادامه داشته باشد ولی شاید این مدل خودروی کوچکتر مدل CR-V باشد. هوندای SUV با سه ردیف جلو صندلی، موتور 1.5 لیتری و گیربکس اتوماتیک / دستی عرضه خواهد شد.

هوندا N7X SUV خودروی کراس اوور چند منظوره 7 صندلی خواهد بود.

طراحی و ویژگی های هوندا N7X SUV

در این خودروی زیبا و مدرن، تمام ویژگی های خودروی SUV به کار گرفته شده است. عملکرد خودرو هم از این قانون پیروی خواهد کرد.

لوکس بودن خودرو حفظ شده و جادار و راحت است. برخی مشخصات هوندا City و نسل سوم SUV HR-V نیز در این مدل به کار گرفته شده است.

جلو پنجره ذوزنقه ای کرومی، سرپوش محافظ تاشو، سپر برجسته تهیه شده با مواد ترکیبی مصنوعی، چراغ های LED مهم ترین تغییراتی است که در این مدل بیشتر به چشم می خورد.

سمت عقب خودرو نیز بزرگ و جادار است و تمامی چراغ های خودرو می توانند در تمامی جهات بچرخند و طراحی چراغ های خودرو از طرح Honda City الهام گرفته شده است.

هوندا N7X SUV با گیربکس 6 سرعته
هوندا N7X SUV با گیربکس 6 سرعته

موتور هوندا N7X SUV

هنوز در مورد موتور هوندا N7X SUV اطلاعات زیادی بدست نیامده است. ولی احتمال می رود که موتور BR-V در این خودرو استفاده شده است.

موتور 1.5 لیتری بنزینی ، با 118 اسب بخار، 6600 دور در دقیقه قدرت موتور بوده و 145 نیوتن متر گشتاور را با 4600 دور در دقیقه تولید می کند و مشخص است که متناسب با مشخصه SUV، موتور قدرتمندی در آن استفاده شده است.

قدرت موتور دیزلی 99 اسب بخار، 200 نیوتن متر گشتاور را ایجاد می کند. گیربکس 6 سرعته و متغیر پیوسته، قدرت حرکت را بین چرخ های ماشین توزیع می کند.

پیش بینی شده که در نسل بعدی هوندا از موتور هیبریدی استفاده شود. این خودروی زیبا هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.