پورشه تایکان (Porsche Taycan)، سریع عمل می کند، موتور الکتریکی با 800 ولت که به شتاب سریع این خودرو کمک می کند. موتور این اتومبیل 750 اسب بخار دارد، در مقایسه با بوگاتی، خودرویی ضعیف بوده و با مقایسه شتاب کمتری دارد. بوگاتی ویرون می تواند در مدت 2.4 ثانیه با 1000 اسب بخار، 16 تا 60 مایل را بپیماید. امروزه قیمت مدل های تولیدی پورشه تایکان با قوه محرکه 4WD ، شش رقمی است. مدل پورشه تایکان به خودروهای الکتریکی شبیه بوده و رانندگی آن آسان است.

 شرکت پورشه زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن بوده و دومین شرکت خودروسازی و بین 589 شرکت خودروسازی، رتبه 49 را کسب کرده است.

پورشه تایکان با سه موتور الکتریکی
پورشه تایکان با سه موتور الکتریکی

شناخت خودرو پورشه تایکان

شرکت در این خودرو تغییرات کمتری را ایجاد کرده و مدل استاندارد با قوه محرکه RWD به همراه با باتری عرضه شده و باتری 71 کیلو وات ساعت انرژی دارد. میزان قدرت اسب بخار این خودرو کمتر است، شرکت تولیدی خودرو را به نحوی طراحی کرده که بتوان از تمام انرژی باتری استفاده کرد. نمایشگرهای سرنشینان عقب، رادیو ماهواره ای، از دیگر امکانات این خودرو است.

شباهت عملکردهای پورشه تایکان توربو S و تایکان توربو

عملکردهای پورشه تایکان توربو S و تایکان توربو به ابر خودروها شبیه است، میزان قدرت اسب بخار خودروهای سری 4S، 522 بوده و چرخ های 19 اینچی و سیستم تعلیق تطبیقی هوازی به حرکت سریع خودرو کمک می کند. کیلس از دیگر امکانات خودرو بوده که برای اکثر مردم جذاب است.

زمانی که در کنار موتور احتراقی از باتری استفاده شود میزان قدرت اسب بخار به 562 اسب بخار افزایش می یابد. رانندگی با این خودرو راحت است و قوه محرکه عقب و گشتاور باعث عملکرد سریع خودرو خواهد شد.

پورشه تایکان با سرعت 220-260 کیلومتر بر ساعت
پورشه تایکان با سرعت 220-260 کیلومتر بر ساعت

موتور، قوه محرکه و عملکرد پورشه تایکان

در این خودرو از دو موتور الکتریکی استفاده شده که قدرت حرکت را در ابتدا به چرخ های جلو و در مرحله بعد به چرخ های عقب منتقل می کند. خروجی هر دو موتور نسبت به هم متفاوت است، میزان قدرت اسب بخار یک باتری 522 اسب بخار و زمانی که باتری دوم نیز استفاده شود، میزان قدرت اسب بخار به 562 اسب بخار افزایش می یابد. مدل توربو 670 اسب بخار و مدل های توربو S، 750 اسب بخار قدرت دارد. قوه محرکه مدل های استاندارد پورشه تایکان، RWD بوده و در هر دو مدل از باتری استفاده شده است. باتری کوچکتر، 402 اسب بخار و باتری بزرگتر 469 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس اتوماتیک و دو سرعته بوده و به شتاب سریع خودرو کمک می کند. در هر سه مدل پیشرانه چهار چرخ با گیربکس اتوماتیک دو سرعته استفاده شده و به تازگی مدل جدیدی با پیشرانه محور عقب طراحی و تولید شده است. حداکثر سرعت این خودروی زیبای آلمانی 220- 260 کیلومتر بر ساعت است.