خودروی فراری POROSANGUE 2023 (Ferrari POROSANGUE)، برای سال جدید میلادی آماده خواهد شد. تصمیم شرکت خودروسازی بر این قرار است که این خودرو برای حرکت در خیابان ها و بزرگراه ها آماده باشد. خودروی جدید استون مارتین نیز مهمترین رقیب این خودرو به شمار می رود.

فراری بر این پروژه تاکید کرده و رئیس بخش بازاریابی نیز طراحی و تولید این فراری را در سال 2023 تایید کرده است. این چنین طرحی موجب رقابت بیشتر صنایع خودروسازی جهان خواهد شد. این فراری را می توان اولین پیروزی شرکت از سال 1973 تلقی کرد که موجب رقابت بین سایر شرکت های خودروسازی جهان شده است.

فراری 2023، رقیب استون مارتین والکری
فراری 2023، رقیب استون مارتین والکری

طرحی متفاوت فراری POROSANGUE نسبت به مدل های قبلی

طراحی خارجی و داخلی خودرو نسبت به مدل های قبلی بسیار متفاوت است، جعبه گیربکس اتوماتیک هم در زیر بدنه خودرو پنهان شده است، چنین حدس زده می شود که اندازه و شکل بدنه خودرو کاملا با هم یکسان است و کاملا با طرح بعدی خودرو در سال 2023 متناسب است.

شرکت مشخصات فنی خودرو فراری را فاش نکرده، ولی به طور یقین با انجین V12 مدل های قبلی تناسب دارد، و امکان دارد که از انجین 6.5 لیتری 812 GTS استفاده شود. در این مدل، همیار الکتریکی راننده نیز به کار گرفته شده، با استفاده از فناوری الکتریکی مدل SF90 می توان انرژی از دست رفته را بازیابی کرد.

فراری 2023، مناسب رانندگی در سطح شهر و بزرگراه ها
فراری 2023، مناسب رانندگی در سطح شهر و بزرگراه ها

استفاده از تکنولوژی خودروی فراری SF90

مدیر بخش تکنولوژی در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که می توان از تکنولوژی خودروی فراری SF90 در مدل های بعدی خودرو استفاده کرد. البته این مدل خودرو متفاوت است ولی قوه محرکه خودرو ثابت است و تغییری نکرده است.

شاید در مدل هیبریدی خودرو از انجین V12  الکتریکی استفاده نشود، و فقط مبنای کار استفاده از انجین تمام الکتریکی باشد. البته استفاده از انجین V12 در این خودرو به معنای این است که می توان حدس زد که یک خودرو بزرگ و سنگینی خواهد بود. در بیشتر اوقات از انجین های V12 الکتریکی در خودروهای کوچکتر استفاده می شد.

انجین های V8, V12 جایگزین V6

در این مدل خودرو از فناوری های جدیدی در صورت لزوم استفاده خواهد شد. به مرور زمان انجین V6 کنار گذاشته شده و انجین های V8 , V12 استفاده خواهد شد که قدرتمندتر بوده و خودرو با این مدل موتورها می تواند در مدت زمان اندکی به شتاب لازم دست یابد. به همین دلیل است که در طراحی این مدل خودرو از انجین V12 الهام گرفته شده است. فناوری انجین V8توربو شارژ بوده ولی با V12 می توان از دو انجین الکتریکی و بنزینی هم استفاده کرد.

در این مدل خودرو به میزان قدرت اسب بخار 986 مدل SF90 تاکید نشده و سبکی خودرو، آیرودینامیکی و قابلیت کنترل مدنظر بوده است. قوه محرکه خودرو هیبریدی نبوده و رقیب بلامنازع خودروی استون مارتین والکری است.