مازراتی لوانته (Maserati Levante) یکی از بهترین مدل های خودروهای ایتالیایی است. زمانی که ماشین های شاسی بلند آلمانی و ژاپنی نمی توانند از سربالایی ها بالا بروند، شما می توانید به سراغ این خودرو آمده و از آن استفاده کنید. در حالی که کارخانجات مرسدس بنز و آئودی خودروهای خود را به موتورهای توربوشارژ 4 سیلندر مجهز می کنند، شرکت مازراتی با دو موتور به میدان می آید تا مشتریان و رقبای خود را شگفت زده کند.

موتور V6 توربو شارژ  و موتور دیگری از نوع V8 نیز در این مدل مازراتی استفاده شده است. موتور در نگاه اول 580 اسب بخار قدرت دارد که می تواند سیستم پیشرانه 4WD را به حرکت در بیاورد.

در طراحی خودرو از نهایت زیبایی چه در داخل کابین و چه در خارج استفاده شده است. روکش صندلی ها از چرم ساخته شده و داخل کابین کاملا منحصر به فرد طراحی شده است.

 در طراحی خودرو از برخی از قطعات شرکت های جیپ و کرایسلر استفاده شده تا خودرو در عین زیبایی، قدرت لازم را نیز داشته باشد. عملکرد آن منحصر به فرد بوده و به همین دلیل مشتریان بسیار زیادی دارد.

مازراتی لوانته با دو موتور V6 و V8
مازراتی لوانته با دو موتور V6 و V8

شناخت اتومبیل مازراتی لوانته

شرکت مازراتی تصمیم گرفته که در سال جدید خودروهای جدید با موتورهای قدرتمند تولید کرده و در عین حال زیبایی خودرو نیز حفظ گردد. از دو موتور در این مدل خودرو استفاده شده که اولی 350 اسب بخار از یک موتور V6 بوده و دومی 430 اسب بخار را تولید می کند. مدل مودنا مازراتی به یک موتور V8 مجهز شده و 550 اسب بخار قدرت دارد. در مدل TROFEO  موتور V8 با 580 اسب بخار استفاده شده و مشخص است که شرکت مازراتی این بار تصمیم گرفته که خودروهای قدرتمند با زیبایی های منحصر به فرد را طراحی و تولید کند.

مدل مودنا مازراتی با موتور V8 و 580 اسب بخار نسبت به سایر مدل ها قدرتمند به نظر می سد. رینگ های 20 اینچ و صندلی های تمام چرم و تعویض دنده پشت فرمان، اتومبیل را هر چه جذاب تر کرده است. طراحی خارجی و داخلی خودرو موجب هر چه زیباتر به نظر رسیدن آن شده است.

مازراتی لوانته برتری در سرعت نسبت به مرسدس بنز AMG
مازراتی لوانته برتری در سرعت نسبت به مرسدس بنز AMG

موتور، قوه محرکه و عملکرد مازراتی لوانته

مازراتی لوانته فقط یک کراس اوور با عملکرد بالا نیست و خودروهایی مطرح دیگری هم در بازار وجود دارند که هم رده این اتومبیل محسوب می شوند. در تمامی مدل های مازراتی لوانته، موتور توربو شارژ وجود دارد که 350 اسب بخار و 450 اسب بخار در مدل مودنا از طریق گیربکس هشت سرعته به چهار چرخ منتقل می شود. در آزمایش سرعت مشخص شد که مدل مازراتی لوانته مدل 2017 با موتور V6 می تواند در مدت 5.1 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یافته و از مرسدس بنز AMG پیشی گرفته و نسبت به آن برتری داشته باشد.